nuffnang ads

Tuesday, April 26, 2011

Dunia Tanpa Sempadan

Dunia lani tiada sempadan, asai kata sakit hati.. mcm mcm boleh jadi… nawaitu yg baik pun leh p kot lain hatta sahabat sendiri…, cemburu iri hati ni tak mana sudahnya..
Cukup cukup la tuuu..
Tang nak buat kita dirasuki SI Syai tu, bila dah buat Si Syai tu hilang p dah, jauh mana penyesalan pun tak guna seh.. yg nak tanggung tu tak pasai pasai kena mengadap lak.. Hrmm Allah bagi jadi tiap tiap manusia tu ada lebih ada kurang, tak kemana lebihnya kita, dan tak pulak sempurnanya milik kita tu, bknkah Allah saja yg sempurna sifatNya..
Ish.. tu la kata .. iman ni tak leh di juai beli, takwa kita tidak terletak hanya pada sekeping kain yg menutupi kepala kita..kalu dulu leh la kata rambut sama hitam , la ni dah tudung  pun mcm mcm pesyen .. tentula tak sama lansung lansung hihi….
Ni apa yg cici tulis berdasar kan pemerhatian, dan peristiwa yg terjadi di sekitar kehidupan cici… kesian sungguh tengok seorang hamba Allah ni.. ujian tak putus putus untuk nya.. .. kenapa la org sampai rasa sanggup nak niayakan orang secara halus halusan.. apa untungnya.. ? kepuasan diri? Kalu nafsu Si Syai tu ada ,,, sampai bila pun takkan puas!
Dunia tanpa sempadan.. makhlus halus lagi la takdak sempadannya.. sememangnya ianya bergantung pada sejauhmana dayatahan kita, nak menepis…maksud kata pertalian kita dengan Sang Pemilik Langit dan Bumi ni…yg tu saja yg dapat menghadang kita dari segala mcm nawaitu manusia n syai yg tak mau melihat kita senang… dengan kalimah kalimah yg dah disediakan untuk kita hanya perlu amal dan yakin saja.. tp tu la.. time tengah muda ni, kita ada sedikit kealpaan yg memboleh kita di jengah dengan benda benda yg tak diingini.. ish.. sakit hati ni mcm mcm bentuk…ada yg ok.. ada yg sampai berdendam kesumat.... nahaaiii… kalu la leh turn back zaman dulu.. rasa byk menda kita leh pebetoi kan

At first, memang tak mau seriously percaya dengan benda halusan ni.. tp
I ve seen it clearly ,makes me think to jot it down since it happened so close to me.. well, not easy  just to say ‘redha’… sapa kena sapa tau la kan.. Cuma kita di sekeliling ni boleh tolong doa, tolong bagi semangat… tolong dari sudut apa setakat yg mampu
Orang kata, yg ni kesilapan kita,, kurang nya amal kita..jadi mudah la dijengah oleh si SYai tu.. dan ada jugak yg kata boleh kita lawan sendiri.. solat..dan segala bagai..
Tp dalam kita tak sedag, bukan kita nak mengampu dan mengaggung kan si ‘Bomoh’ tp cuma meminta pertolongan di atas kelebihan yang Allah berikan padanya…, tp kena tgk jugak pesyen apa pya ‘Bomoh’ okey? Yg dok minta beratuih2 tu.. bukan bomoh ‘ bomau’ namanya.. tolak tepi lah…
Yg penting.. betapa apa yg kita ikhtiar cara mengubati tu biarla kita didorong untuk terus bertawakkal, berhajat dan bemunajat.. dan meletakkan sembuhnya segala apa yg tersembunyi tu dari  Allah jua…
‘kepadaMu kami sembah, kepadaMu kami beri pertolongan’


Kita mungkin dah buat kesilapan tu time kita tengah muda, zaman enjoy org kata.tp takkan la kesilapan tu dibyr dengan satu dendam, yg sampai nak musnahkan kehidupan orang, tak sedar kah di akhirat nanti jenuh nak cari orang yg kita niayakan tu ish..
Kalu boleh, nak ja cici tembak ngan senapang gajah.. biag bekecai.. pas tu taruh kat kandang rimau.. biag di lapah oleh rimau tu.. ish…
Tengah marah cici.. this is too much…
Ya Allah, di atas apa yg Engkau bagi sakit perit ni, kepada Engkau jugak Kami pohon agar di beri sembuhnya… atas namaMu Ya Rahman, Ya Rahim…
Kami pulangkan segala perbuatan yg buruk tu pada Mu Ya Allah untuk Engkau hitung kan..


Amin …


1 comment:

Drama Mama said...

semoga Allah melaknat depa2 yang dok buat perkara terkutuk ni semua. Seriously, makin moden dunia kita ni, makin manusia2 jadi jahil, mintak simpang benda yang sama jadi kat kita dan keturunan kita. Ameen!

http://twinkywinkystars.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik klik

There was an error in this gadget