Belajar masak sebelum kawin atau selepas kawin

Kalu ikut kan aku la kan.. aku ni jenih tak pandai masak gak sebelum kawin, sebab aku nak mak aku ja masak untuk aku hehe memang la sedap kan sebab seusia kita keluag kat muka bumi ni, tangan dia yg masak n suapkan kat kita so, memang la kita rasa tu la de best dlm dunia ni.. wlpn p hotel 5 bintang cukup time nak gak balik umah makan, even sambal belachan tu pun.. mak pny ayag tngan jugak yang mengancam syahdu gila hehe…

Times up , time to have my own family dan aku pun berkahwen la… My husband jenih suka makan, apa apa benda yg boleh di makan dia mesti makan, sedap ka tak sedap pun dia balun gak, tak cerewet. Dulu masa tengah couple tu dia kata tak pandai masak tak pa.. jgn tak boleh teruih. For him nasi goreng pun kira baik dah, tp dia kata kalu orang nak betandang takkan nak masak nasi goreng gak.~~~yeah yeah betoi gak.~. after married everything was  changed. U have to cook dear.pls!!! that statement (ns goreng pun dah kira baik) is no longer valid..errr,,

Bila dah pindah rumah dok asing, perasaan nak masak for hsband tu menjadi jadi, so start la belajag masak masak 1 benda demi 1 benda.(belajar dari bonda ku ja.. org lain aku tak nak).At first tu mcm tak menjadi la sangat.. ala ala boleh telan la hehe..

Mula mula memang dapat kritikan (fuh berasap telinga tuuuh),kena sound gak ngan hsband aku tu time tu mcm rasa tak mau masak dah hehe.. tp bila pelan pelan dok adjust tang mana yg kurang.. wah.. menjadi jadi dah lauk aku.. aisey.. ni dah 4thn lebih kawin.. mcm mcm dah terror masak nihh.. should believe in ourselves , rite??:-J

Bila umah terbuka time raya pun aku dah leh buat sendiri, masak periuk besag lagi tu.. hehe.. yg best tu tetamu puji masakan kita .. tu la afdhal nya.. hehe..semangat terus membara.. masak benda benda baru yg tak pernah tau. Allah memang Maha Menolong, aku ni kan jenih tak suka tnya… tak suka belajag kat orang. I think I can do it even only from my first observation.!! Pergghhh..  ego tuuu.. hihi
Tu kan bila aku p mana mana aku ushar ja org tu masak.. bahan bahan dia.. so balik umah aku try.. tu menjadi lak hehe.. sonok gila la (ciwici la tuuu) kan… ..kan…??husband aku semakin membulat, bila org tegug dia.. kata dia berisi, dia selamba jawab bini jaga baguih.. bulat la..



Hehehe bangggga mak nenek la aku hehe..

Dia kan yg penting adalah keikhlasan nak masak.. insyaAllah , Allah akan bg sedap gak.. wlpn kita sebenag nya tak reti pun hehe



Buat adik adik yg nak kawin tu.. bg aku penting kita belajag masak especially from our beloved mother tu  sebelum kawin dari selepas kawin..sebab selepas kawin , mak mentua kalu mai umah kita, tp kita tak reti masak.. potong la markah sayang dia.. kena lak kalu kita kena dok sekali ngan mak mentua.. .. ish malu dek oooi..

Belajar jgn tak belajar….ya pengalaman satu pengajaran.. hehe

Marriage is a wonderful journey actually but it’s could be complicated  sometimes...only sometimes is it??

Ciciwi menulis… ^ ^



Comments

Popular posts from this blog

Cici al sekerat jalan..

acute stroke_part 3

MY LALING...