Best fren putar alam,

Best fren putar alam,

Kadang kadang ada jugak berlaku tersilap pilih kawan , eh tak ~~~tak,, tersilap cerita ceriti kat kawan.. pernah jugak jadi kat diri aku sendiri ni, bila mana kisah peribadi aku , baguih la punya  dok story mory kat member aku  suka duka alam percintaan aku ni.. hihi.. mana nak tau my bestie ni nak turut ter suka kat boyfren aku time tu aku gelarkan Man Burn (my Hubby la ni) ., ha masa tu  tak tau la kan , kita ni dok cerita la cam na kita admire kat dia,, in every single way hrmm style cakap, style rambut style suma la, and that was my first love..masa tu kan umur baru 19thn.. not matured enough to face it I guess hihi..
In love wif him ni ada la dalam 2 -3 bulan, Man Burn dah nak mai rumah, nak kenai kenai ngan mak n pak aku, uffh, excited gila..cerita la jugak kat si bestie ni, ya la teman suka duka..after met my parent,man burn dah kena warning sikit,, mak n ba priorly kampong style no such dating dating sgt sgt.. kalu nak serious ok, kalu nak main main better don’t hihi betoi la tu,  anak pmpuan kena jaga lebey sikit la kan hihi.. si man burn ni senyommm tp mana nak tau dia dah ter sentap sikit..  isk..still I story to my bestie since she was really closed with me and being working  in de same opis, same department.., bila ja Man Burn ni mai counter bank, aku tersipu sipu ja jadiknya hihi.. tak sangka jugak my bestie ni nak tompang tompang ushar.. cehhhh, how could I overlooked this??? Ya la.. si Man Burn ni ghenyeh la… pmpuan ushar..apa lagi., hihi…
Dalam tak sedag aku ni, si Man Burn ni dok start jauhkan diri… tak contact aku , tak hapa.. tu la detiknya aku lost contact ngan dia, I was damly frustrated menonggeng nonggeng bila tak dapat contact , isk.. bila tepon umah, asyik tak dak ja.. sedeyyy nyerr  time tu.. al maklumlah first love at my age 19 sure la…sakit.. sbb tak pernah rasa cam tu kan
Then, nak dijadikan story after a while, dapat tau rupanya si bestie pernah minta contact number Man Burn dari kawan aku yg tinggal dekat ngan umah Man Burn.. tak sangka jugak depa besa jugak la dating sat sat…cam tu..
Of coz Man Burn kan lelaki,, sure la pmpuan ajak dating.. apa lagi.. layan ja la.. hihi..
Si bestie ni pulak tak tau yg aku dah tau dia dating ngan Man Burn aku J.tp kat depan punya la maneh pretending like I knew nothing with no guilty at all la kan, bila tau kisah depa dua orang .. Ya Allah geram, marah sedih pilu terhiris tercucuk sembilu suma ada,, being dumped by our good frenz., terribly hurt la sure ! but as they were acting like nothing happened, why should I showed my tears rite??? I was like a good pretender as well, kononnya aku ni steady la tak sakit hati, tak cemburu suma.. uiks tp sakit lorrr.. sapa kena sapa tau la….but they just being together gether tak la lama sangat… ala ala cam aku jugak 2 3 bulan… hihi.. my Man Burn tu kan time tu umug 21.. too young to priorly commited in serious relationship  , kan dia lak  kan state player bola sepak time tu.. ngados betoi al maklumlah, marka ramai hihi
Tu la . so bila nk dijadikan ceritanya selepas dapat contact balik, so dah agak matang sikit ok la sembang sembang try to act cool, nak tau sejauh mana relationship depa dua dulu kat belakang aku. He don’t mind to story of coz.. all kan past tense jer… hihi
So adalah dia gtau, dia kawan ngan  mcm mcm org , nak serious memang tak berani, sapa yg ajak dia dating  time tu dia layan ja in reason nak kenai, nak cari, nak tapih tapih mana yg benar benar leh di gelar isteri hihi ala ala Tun Nila Utama (Musang Berjanggut) finali jumpa Puspawangi (hihi aku la tu)…, dia kata lepas kenai my bestie tu dia kata sama ja cam yg lain lain, no different hihii.. ni dok mai syiok ni..hihi
Mula la nak mengayat kat aku.. dalam byk byk yg dia kenai la.. so dia masih dok nampak aku jugak ciri ciri yg dia cari, Cuma masa tu belum sampai,, belum bersedia nak bagi commitment la kira….so bila Allah Taala dah gerakkan hati dia untuk contact aku, dia kata cam magnet ja tak rasa nak cari yg lain dah..Ayat mau power la tuh!!
Haa… dan aku pulak jawab..bkn magnet, telah aku ikat tali dalam hati dia, biar lah dia pusing seluruh pelusuk dunia, tiba masa aku tarik tali tu,, pulang kepangkuan hahaha..(ayat balas pun mau terraa jugak hihi)

And for my bestie tu, aku tak pernah pulak rasa  dendam , dan tak perlu jugak nak maafkan apa pun, tu Cuma asam garam kehidupan yang memerlukan  aku rasa suka duka, sedih pilu sedikit sebyk .. hihi.. aku suka jugak rasa frust  tu hihi nangeh nangeh guling guling kat atas katei sorang sorang, paling stress kalu just shout at my highest volume under the pillow with no one could ever listen it rite?.. tak pa..u still my frenzz even tak la best fren dah kan.. nak cerita apa boleh tp sikit sikit ja.. coz dia pun no longer keja kat opis ni.. dah behenti lama jugak la

Ha,, time nak jemput dia mai keduri kahwin aku,, dia pun tnya la .. “hang nak kawin ngan sapa.. ??’ 
Hihi aku pun jawab ngan exboyfren hang la.. hihi.. dia gelak besag… we still frenz.. no issue with it.. rite, no point gaduh sbb lelaki.. tu kan dah jadi jodoh aku.. n my exbestie tu mai jugak keduri aku, ngan famili dia suami n anak anak.. tu la buat aku rasa seb bek aku tak gaduh gaduh ngan dia dulu.. sbb Allah tetap tolong kita,  yg baik tu kan datang dari Allah….Cuma masa ja tak sampai lagi hihi… really thank full hihi..

Dost hei zarur dosti rahungga, dushman ahenda mat karna…
(kawan tetap kawan, bermusush jgn la )



Comments

Popular posts from this blog

acute stroke_part 3

Cici al sekerat jalan..

MY LALING...