Entry in English???



Hahaha.. tu soalan tau, bukan jawapan.. aku cakap English main belasah ja, betoi ka tak betoi ka grammar tu hihi.. malu gak nak fully write in english.. tp napa bila nak meng ayat ayat ni akan terselit gak english word ya.. awat bahasa melayu teruih tak boleh ka..Hrmm kalu grammar tu betoi tak pa gak kan hihi..
I m referring to myself la hihi.., aku memang tabik spring kat blogger2 malay yg boleh fully write in english.. memang best dapat baca english depa yg  complete ngan perfect grammar.. nak try tp tak berani sbb sat ni org baca.. hrmm  apa dok merapu nieh.hihi.
Sbb pernah nak jadi story gak, aku ber email email.. dek kerana ter kecik hati , terasa hati sikit ngan kata kata si minah ni.. aku sound in english la.. sbb rasa cam lebih sopan.hihi
Sekali dia boh selagu kat aku –“ ni.. english pun berterabog nak marah orang english pa menda.. sedag la kulit pun cam kayu maneh tu.. nak marah orang cam bawang putih apa hal”hahahaha…kira maksud dia tu aku ni dah la karpa..dok belagak sepeking berterabog..hahahaha..kan kena batang hidung sebijik??? Hihi..
Tp aku tak leh la nak esay kan melayu teruih.. mesti nak ter campug gak.. sbab seharian cakap pun campug campug gak english n malay nie..hihi  tak pa ka??? English aku nak kata terror perfect tu.. dak la,, maap la, ser ber ber. kalu nak kata buruk sgt..hrmm dak la kot.. average ja rasanya..markah dalam spm c5 (credit tuhhh) hehehe
Sendiri masuk bakui.. sendiri la angkat.. sapa nak angkat.. bkn ada cikgu nak check hihihi
Ni ha.. aku baru beli kamus oxford ni latest edition hahaha.. nak belajag balik, punca aku beli ni pasai, bila kena buat meeting minutes kat ofis and bila bos bg email.. aku kdg2 terblur sikit kat satu satu perkataan tu hihihi.. al maklumlah.. belajag takat menengah cam ni la jadinya. Tu la cikgu suh belajag pandai pandai.. ingat masa depan, sekitar 15thn yang lalu.. kalu la ni kalu baru aku nak belajag…15thn akan datang, cerah ka masa depan tu??tp tentunya boleh diturunkan kan buat anak anak aku la kan??  

Dari tadika seusia 5thn start belajag english, sehingga sekolah menengah seusia 17thn, tak cukup ka 12thn belajag english tuu??? Hrmmmm memang tak cukup sebab tak pernah amik serious, kalu nak seribu daya kan?

Saja aku mengulas kelemahan diri sendiri… buat sapa-sapa yg rasa aku kulit kayu maneh tu.. hrmmm ni dok try hard la nak pebetoi la grammar grammar tu k… ampun maap cek pohon for my grammar pollution yea…
Once again., aku tabik spring buat bloger yg fully english, teringin nak post dlm english lak . one day kot.. insyaAllah …


Comments

Popular posts from this blog

acute stroke_part 3

Cici al sekerat jalan..

MY LALING...