Selebriti terkaya..

Oprah Winfrey selebriti terkaya

Hos rancangan temu bual terkenal Amerika Syarikat (AS), Oprah Winfrey menduduki tangga teratas senarai selebriti Hollywood terkaya 2010. Menurut Forbes.com, orang kaya media itu dinamakan sebagai selebriti yang memperolehi pendapatan tertinggi dengan memiliki sejumlah AS$315 juta (RM975 juta) di dalam baki akaun banknya pada 2010.Winfrey, 56, yang akan melancarkan siaran televisyennya sendiri, Oprah Winfrey Network (OWN) selepas meninggalkan rancangan temu bual popularnya, The Oprah Winfrey Shows sebelum ini dinamakan sebagai Selebriti Paling Berpengaruh oleh Forbes.



Di tangga kedua menampilkan pengarah filem James Cameron ekoran kejayaan filem sains fiksyen arahannya, Avatar dengan pendapatan berjumlah AS$210 juta (RM650 juta).


Seorang lagi pengarah filem Tyler Perry, yang juga teman kepada Winfrey, menduduki tangga ketiga dengan pendapatan berjumlah AS$125 juta (RM387 juta).



Rakan kepada Cameron pula iaitu Steven Spielberg, Jerry Bruckheimer, George Lucas dan Michael Bay turut tersenarai dalam 10 orang terkaya 2010.
Beyonce menjadi penyanyi yang memperolehi pendapatan tertinggi dengan menduduki tangga kesembilan dengan pendapatan sebanyak AS$87 juta (RM269 juta). Dia menewaskan Britney Spears dan Lady Gaga yang masing-masing menduduki tangga ke-13 dan ke-14.
Turut tersenarai dalam kedudukan 20 teratas ialah Madonna, Miley Cyrus dan Tylor Swift. - Agensi

Comments

Popular posts from this blog

Cici al sekerat jalan..

acute stroke_part 3

MY LALING...