4 tahun yang lalu 26 November 2006

hari jumaat malam sabtu tanggal 24 November 2006, aku ada sdikit tanda2 nak bersalin.. so bergegas la p hospital besalin.. check check memang otw la tu.. hihi.. so apa lagi kena la tahan kat wad dah.. tuggu lagi…

Sakit contraction tu hanya Allah la yang tahu hihi.. bapak mentua aku agak arif dalam petua petua ni.. katanya nak bg mudah bersalin makan telug mantah..dia pun baca la yg patut2 pnya kat telug tu suh aku makan sekali gus.. fuuhhh!! memang pun tak pernah sumug kala hidup aku mkan telug cam tu hihi.. terpaksa la~~, dah la dok wad third class… ada saja doctor training mai cek ,, berulang ulang kali, naik rimas aku…(stress sesangat)

Sampai la malam perut memulas sangat dah.. hsband ada tuggu kat luag wad..just in case la kan…tp nurse tu kata belum lagi.. lambat lagi …rasa nak nangeh ja nie.. telug aku dah makan, ayag selusuh dah minum, ayag kembang fatimah pun dah minum…. Ya Allah sakit gila gila la.. kan??hihi…

finally  aku pun ditolak ke labour room jam lebih kurang 11mlm…suma persiapan dah depa buat.. malangnya time tu doctor in charge pun doctor training gak.. yg check aku bersama sama doctor training yg lain siang tadi…pas tu.. contraction jadi slow lak… cek nadi anak .. alamak its slowing down!!!.. ‘si nurse yg agak senior tu selamba ja cakap, anak awak ni jantung tak elok’.. hmmm dah la tgh sakit ni.. dia g tau cam tu lak.. cemas la kan ..… dah jam 12 lebih time tu.. last sekali depa decide kena buat caesarean gak sebab kemunkinan baby kat dalam tu lemas..

Aku n suami memang cemas la jugak, risau gabra suma ada kan.. of course la hihi. dalam cemas tu aku sign ja surat kebenaran caesarean tu… Then aku di tolak ke bilik operation.. di bius dari pinggang ke bawah .. sedag gak time tu..; halfly conscious kot..blur blur…

Masuk ja bilik tu.. aku kesejukan… ‘doktor.. saya sejuk ni’ hihi, teketag ketag maklumla aircond tgh malam buta  doctor kata sabag ya.. sekejaap ja (ayat memujuk)’’ hrmmm sengap sat.. pas tu aku pun di letakkan pam oksigen tu…uwwekk ‘’’doktor saya nak muntah…’’’ doctor senyum ja,,, dan keluagkan pam oksigen tu.. hihi.. pas tu.. aku cakap lagi.. lambat dak doctor… ish… banyak songeh la pmpuan ni, perut tu tgh di potong time tu … hihi..

Aku leh nampak bayi aku tu dikeluarkan melalui pantulan lampu kat atas tu.. then…Finally baby aku selamat di kuagkan jam kira kira 1.30 pagi pada hari ahad 26.11.2006, sempat la aku dengag tangisan yg pertama.. pas tu teruih pengsan.. hihi.. sampai la esoknya…

 Pagi pagi jam 10pagi aku bukak mata.. fuhhhh legaaaanya.. baby dah selamat tidug di tepi katel aku… alhamdullillah…lega.. tersentuh hati aku bila tgk dia ada d tepi , normal sumanya… sihat.. baby girl seberat 2.85kg… hmmm bahagianya… welcome to a wonderful world dear… mama loves you….Nur Hazreen-Hepy Besday sayang..…

Wlpn kuag kot tingkap tapi…. Mama tetap sukur tak terhingga..sebab Allah tetap memelihara kesejahteraan puteri sulung mama.
Thx tu suma kakitangan hospital PP yg cekap dan cepat..trima kasih…

Bagi ku ianya kenangan yang indah di sebalik kesakitan yg tak terlafaz…





Petua untuk mudah bersalin ni.. baca ayat qursi start dari rasa contraction tu.. don’t stop.aku dapat tahu benda ni bila pregnant yg 2nd.. it was a miracle~~ really.. I ve done it whole night since I was admitted , dlm 4 jam cam tu.. its delivery time and guess??? Aku bersalin normal for my second… alhamdullillah…. Miracle daripada kalam suci Allah…

Loves you all.. my lil’l prince n princess….


CICIWI MENULIS ^_^



Comments

Popular posts from this blog

Cici al sekerat jalan..

acute stroke_part 3

MY LALING...