Terdengar Guruh di langit...

Guruh dok dengag dah ni…. tp ni  adalah guruh yg pasti akan turunkan hujan .. hihi tak kira lebat atau tak, kalu nak ikut ikut lebat la gak.. ni aku dok atug budget ni nak wat apa bonus upcoming neh… biasa la aku nih.. bila pun aku ti atug elok elok nak bg arrangement yg ada saving sikit, belanja sikit… ada la sagu hati sikit untuk kaum kerabat terdekat , last last belen dalam akaun.. ala ala leh cukup makan for next month ja hihi

Kat dalam family aku ni kira aku ni agak ‘boros’ gak la..easy comes easy go., mcm makcik aku ni.,dia bekerja tp sat ja gj dia rapat untuk anak anak saudara dia la hihi.. , dengag ‘hujan’ nak mai ja.. mula la dia curah curah ayag dalam tempayan dia hihi.. sama gak cam ku  nie so ada la hamba Allah sepupu aku ti kata mana nak tumpahnya kuah makcik tu kalu tak kat nasik aku???? Hihihi..

… tp ni aku bukan dengag guruh kilat yg berdentum saja… tp guruh yg berserta awan mendung yg pasti turunkan hujan. bulan depan yeeeeeeeeha… rezeki anak la tuuh… alhamdulillah…syukur..

 

Berapa you all bayag for nursery???? since aku ni mak n pak aku yg jaga anak anak aku.. so ada la certain2 amount for them on monthly basis and it has been fixed every month in my budget  without fail.. so kan if aku bonus kira mak aku pun bonus gak la..bkn nak kira as employee n employer tp rasanya.. biag la penat lelah for whole year mak jaga anak anak tu ada gak xtra for her which I always consider it is a bonus for my mum tooo.. daripada nak bg kat org.. rasanya it is worth and worth to at least contribute something to our beloved mother rite??? Kan ? Cam aku bila ada yearly increment, ada gak increment for my mom…forsure,…cukup puas hati , lega dan lapang dada dapat bg something extra kat mak,. sian kat mak.. sure letih jaga anak anak aku tuuuhh.. hihi….

 
 

Dengag guruh di langit… ujan akan turun- pasti
…patutlah tempayan ni dok tirih memanjang ni hihi…
 

YEEEEEHAAAAAA……!!!

Syukur Alhamdulillah…. Amin…



CICIWI MENULIS ^_^



Comments

Popular posts from this blog

acute stroke_part 3

Cici al sekerat jalan..

MY LALING...