nuffnang ads

Saturday, November 6, 2010

Bercinta kali kedua


Boleh ka cam tu.. tiba tiba sang isteri leh jatuh cinta kat lelaki lain yang jugak suami orang.. benda ni bagi aku sesuatu perkara yang boleh terjadi tetapi masih dapat di bendung di peringkat yang paling awai.
Means tu kalu la kita terjatuh hati kat sapa sapa selepas kawin.. rasanya boleh lagi di tarik balik perasaan tu.. umpamanya benih cinta tiba tiba berputik, dan tak pula diundang. Mungkin kerana kerap terselisih depan rumah ka atau kat tempat kerja. Kita ter admire kat mamat ni.. hrmmm
Cam na leh ter angau lak ni.??. kat umah dah ada anak2 dan suami,pendek kata kuarga bahagia dan kita pun sayang sgt kat keluarga sendiri…mcm mana perasaan ni boleh timbul secara tiba tiba..ya..hrmmm pelik tapi benar…
Rasanya.. kalu la ter ada perasaan macam ni.. better kita try sekuat yg boleh.. untuk menepis godaan ni masa diperingkat benih lagi. bila ada benih cinta tu, jgn pulak kita dok siram .. kang berakag umbi nanti.. payah la nak buang nanti… padam teruih benih tu.. atau kalu pun ada lagi.. jika tak disiram akan layu gak.. insyaAllah
Kdg kdg perasaan yg lahir tanpa di undang ni seolah olah mengunkap rasa kasih yg tak dapat di tafsir dengan kata kata.hehe
Seolah olah cinta ni mcm cinta kita sebelum kawin dulu.. tp adalah menjadi satu dosa bila seorang isteri mencintai atau mengingati orang lain selain suaminya kan..
As sesapa yang pernah melalui perkara cam ni, bagi aku yang tak pernah rasa la.(pray hard not to..).. ianya masih boleh dielakkan dengan merapatkan kembali hubungan kekeluargaan tu, dan di sibukkan dengan menguruskan rumahtangga dan anak anak .. tul tak?
Tepiskan godaan dalam diri sendiri dengan menguatkan iman dan pertalian kita dengan Allah Taala. insyaAllah ada pertolongan dari rahmatNya nanti..
Sebabnya , selalunya kisah cam ni tak dak ending, tak dak kesudahan.kalu ada pun kesudahan semestinya runtuhnya sebuah masjid indah yg telah lama dibina.. atau pun kita perlu hidup dalam masjid yg sama tetapi pernah terpalit satu catatan yg takkan dapat di padam seumur hidup. Jadi apa yg paling mustahak seandainya terjadi perkara mcm ni.. kita perlu  kuatkan pertalian kita dgn Allah TAala.. jauhkan hasutan dan godaan dari anasir yg tak baik tu.. ya..walaupun banyak kes lelaki ada jatuh cinta ke dua kali.. tetapi kalu sang isteri jatuh cinta ke dua kali tu hrmm tak kema na sudahnya..cam na nak buat ,, hakikat perkahwinan tu syurga isteri ada di bawah redha suami..
Tp pun perasaan ni memang indah la.. rasa terbuai balik masa alam becinta dulu.. aku dulu penah angau kat hsband aku sampai leh  nampak dia depan mata, sekali kelip mata dah hilang hehehe.. cehhhh!!!!.. la ni dah ada depan mata.. tak angau dah pun.. legaaaaa dah laa.. amin…hihi..setia ku disini....

CICIWI MENULIS^ ^ …




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik klik

There was an error in this gadget