Baby tak mo minum susu....


Dalam byk byk dugaan dalam life aku ni.. yg paling tension skali.. yg paling bg stresssss sekali semenjak dua menjak ni adalah apabila anak aku tak mau minum susu.. hihi.. mau hangin satu badan bila dia tak mau minum susu..

Seusia dari 2 bulan(after my maternity leave)  tu.. susah sangat nak minum susu.. dah mcm mcm susu aku tukag.. imagine la dia minum 2 onz kul 7pg.. sampai kue 12tghari tak mau minum lagi.. dok buang ja susu tu.. hrmm try bagi dia tak nak.. dia tak nangeh lapag apa pun.. dia just rilek ja.. tidug pun sat sat.. hihi..

Aku naik heran sbb yg aku tau, bby boy minum susu byk.. tp mamat sorang ni jenuh nak paksa baru dapat 3 onz. Pernah gak mak bg 2 onz melalui stringe tu..hrmm, sian kat mak.. susah payah.. demi cucu lelaki sulung nya…hihi

Lepas 4 bulan baru ok, dia minum steady 5 onz… memang pun berat dia naik wlpn sikit sikit..yg tu aku kena sukurla.. even by right berat kena naik 500gm to 600gm setiap bulan..tp dia just naik 300-400gm .. hihi.. ok la kot..

Mai time 5 bulan dah steady la sebb dah kasi makan moi n nestum beras tu, ok la..lega dah tak tension hihi

Tp la ni dia buat perangai balik…!!!! Eee.. nek tension vs stress ni.

Dalam miggu ni.. dia tak mo minum balik..  Hihi.. geramm mak nenek bila dia meronta ronta time aku nak susukan dia , tp dia sihat la alhamdulillah, makan suma ok.. cuma susu tu ja.. dia buat slow..

Aku tak kisah dah soal berat dia.. tak loghat apa dah.. wlpn nampak kecik tp berat dia standard tak masuk line kuning dalam graft tu .. ok la.. sukur.. tp napa susah benor nak minum susu ni!! tension mama nak ooi

Takkan nak tukag susu lagi kot….
 Here is some possibility napa dia tak mou minum

*dia nak tumbuh gigi.. (dah 9bulan takdak gigi lagi )
*dia nak atug langkah (la ni dok merangkak n berdiri)
*dia kenyang sebab mkan moi..ka?

hihi.. ntah la, ada sesapa yg tau tak napa dia tak mou minum susu, mai la share pls..

selalu bila ada dugaan kan,, I will assume that I might did something wrong somewhere~~..could it be part of the reason??hrmmmm munkin!!


MAMA loves you Adif.. pls la minum susu …J

Comments

Popular posts from this blog

acute stroke_part 3

Cici al sekerat jalan..

MY LALING...