Time to have a little changes in my life...

TIME TO HAVE A LITTLE CHANGES IN MY LIFE…

 
Salam Maal hijrah buat semua..

Dulu masa byk org suh aku pakai aku kata tudung tu it is just a piece of cloth that covered your hair..yg lebih mustahak bg ku aurat kita adalah pakaian takwa yg melindungi iman kita dalam hati tu..

Aku pertahankan pendirian ni..

Now I m getting older.. thinking pun dah jadi lain.. al maklumlah dulu tak kawin  kan dok rasa muda la lagi.. pas tu dah kawin kena pulak laki tak kata apa pun abt this.. sengap buat bengap la.. hehehe

Masa pun berlalu… tgk diri pun dah dok mai kerepot.. rambut pun dah tak elok.. so aku rasa it is the right time to wear hijab la kot.. tuk sesuaikan penampilan ku sebagai ibu kepada 2 anak.. la ni pun tudung lawa lawa pa.. trend apaa..kan..hehe.. tp aku ni memang pun tak elok buat cam na pun da tak cantik kan , hihi 
Tp my main issue is.. what makes me think i m  better/prettier without hijab??. sedangkan budak2 sekolah pun paham dalam tuntutan agama.. dan kita ni dah dewasa dok buat buat tak paham lak hehe.. cantik ka yg di persoalkan.?? Tak pa la kalu org tgk kita tak cantik kan.. balik umah cantik kita kan tuk suami kita…

kelemahan aku pantang di suruh di peringat.. bila aku nak buat aku akan buat… no paksa paksa aaaaaaa. bila di push bab tudung ni aku jadi serr tak suka.. so come out with statement don’t judge a book by its cover …..aku kata biag org tgk aku tak baguih tp aku nak amalan aku di nilai Allah.. dan tak perlu ada org tau jauh mana hubungan n amal ku terhadap Allah.. But now I need to confess that I was wrong.. tudung tu byk kelebihan nya dan sesungguhNya Allah lebih mengetahui apa yg tidak kita ketahui.. aku selami kelebihan menutup aurat.. tak kira samada kita pakai with ilmu atau ikutan.. tp sekurang kurang nya di hati kita,  kita penuhi 1 tuntutan..Tudung dapat kita menutupi kekurangan kita.. bentuk badan kita … kecantikan kita yg sememangnya hya utk suami kita.. tudung memelihara akhlak kita.. sekali gus pandangan bukan muhrim terhadap kita berbeza… depa pun tak leh ushar lebih lebih.. kdg2 bila tunduk.. ada ja yg nak mengushar depan belakang hehe.. lumrah la.. lelaki.. sapa tak mau free show… kan..


So as conclusion of all.. I prefer to have a little changes in my life, di awal tahun, bermulanya satu penghijrahan buat aku..
Wearing hijab.. I guess seems to be huge transformation towards my life la kot InsyaAllah~. yg Allah jadikan hokum-hukumnya  tentunya datang bersama tersirat nya tul tak.. so tak yah la nak create pendirian yg tak bawa untung pun.. kalu pun ada menang dalam cakap.. tp tetap kalah.. dek hokum yg Allah lebih Bijaksana…

Bg ku .. jika tudung telah tercover di kepala ku.. seolah olah melengkapi kekurangan ku selama ini…
Falsafah don’t judge a book by its cover, hrmm... just keep deeply in yourself.. not to showing off please hihi..

Salam Maal Hijrah, daripada ciciwi.. satu penghijrahan dalam diri ku, azam baru..at age of 32, moga berjaya na cekkk.. hihi..



ciciwi menulis ^_^

Comments

Popular posts from this blog

acute stroke_part 3

Cici al sekerat jalan..

MY LALING...