When a mother meets a mother…

Topic cam la,’sepeking la pulak’ hehe.. bkn apa.. yes I do agree I m a mother..

Bila jumpa rakan rakan se usia.. yg memang pun rakan dari sekolah ka kat office ka or yg baru kenai.atau pun.yg kita kenai daripada zaman muda before kawin.,yg pas tu kawin n dah pun jadi mama.. hrmm what else would we talk about??

Mama ad reen : semalam anak aku jatuh katei.. berdarah mulut.. kesian
Mama 1 :la ya ka., anak aku dulu masa merangkak aku dah ajag dia turun katei sendiri, dia pandai tau.. aku ajag dia    ikut…
Mama ad reen: Oh ya ka, tp rasanya sebab dia dah tidug nampak dah terleleh..so aku p teman kakak dia kat hall, tgk otomen. Selalu pun dia tidug lelap teruih so blok bantai bantai ja la, tak tau la cam na.. may be dia mrangkak cros over bantai tu kot
Mama 1 : ooo, anak aku suka panjat panjat masa dia 6 bulan dia dah merangkak.. dia too acktive la tak tau la nak jadi apa..hihi..
Mama ad reen : hrmm baby boy biasa la, mesti la active…
Mama 1 : ya la.. dia kemarin turun tangga sendiri, I terkejut gak tp ya dia pandai gak atug langkah turun tu.. bla bla bla.. (talking about her son can do this can do that ~panjang sgt.)

And guess?? (she was refering to his boy which age of 1 year 2 month mesti la dah boleh jalan nak turun tangga kalu pun leh panjat panjat kan?) , but I was talking about my boy which age 8month?.
Aku bkn nak cerita pasai anak aku pandai apa, buat apa hari ni.. or something new progress about my son, tp sekadar bercerita sebenag nya aku rasa ralat sngt anak aku jatuh katei sampai berdarah mulut.. ya la dia baru 8 bulan.. sapa tak panic.. darah kat lantai suma.. hrmmm sian la tp de way minah ni cerita sound cam comparing ngan anak dia lak hihi.., cam sounds ngados sikit la (ngada ngada) ..pas tu aku end up, kona cerita lain..nek rimas la pulak.so aku turn cerita pasai keja aku …legaa gak la.. hihi..Next time if mama ni mai sembang, aku better tutup cerita ceriti anak anak
hihi..

Memang pun if mama n mama besembang , apa yg kat kepala ni just anak anak ja jadi topic.. ya kan?? Mesti pun akan jadi cam  i.e anak aku lagu ni, anak aku lagu tu, dia leh buat tu dia leh buat ni.. yes.. I m like that too hihi.. tp kdg2 ja kot, bila ada cerita cerita menarik atau perasaan aku bila risau or cam story di atas tu.. tp my standpoint is.. cara mau kena la..coz every kids had their own development progress. so make things simple…don’t compare compare pls.. hihi.. baby baby ada kelebihan masing masing la .yg penting sihat.. kan??

Hihihi..

Yes.. when a mother meets a mother…. bla bla bla.. pok pek pok pek…org tgk apa la yg riuh tu.. tp suma pun cerita pasai~ anak hang n anak aku hihihi..suma pun jadi ciciwi, too excited kan??

Dear mummys,, betoi dak???

CICIWI MENULIS ^_^
 

Comments

Popular posts from this blog

Cici al sekerat jalan..

acute stroke_part 3

MY LALING...